טיפול בהתקרחות ושיער דליל » דותן.

לשיחה עם צוות היועצים:

תקציר מחקר הריג'ן

Source: “Efficacy Evaluation of a Novel Home-used Device based on a Multiple Stimulation Technology on Hair Growth in Patients with Androgenetic Alopecia” Madridge Journal of Dermatology & Research

רקע: AGA (אלופציה אנדרוגנית) הינה תופעה נפוצה הפוגעת בצמיחת השיער, מאיצה את תהליך הנשירה ופוגעת בגברים ובנשים כאחד. מעט תרופות, ומכשיר אחד בלבד אושרו על ידי ה FDA לטיפול ב AGA, עם רמות יעילות ובטיחות שונות. מכשיר ההייריג’ן של פילוגיקס הינו מכשיר חדשני לשימוש ביתי, המשלב עירור מכני, חשמלי וביוכימי. המכשיר משווק בישראל משנת 2016. אנו מסכמים את תוצאות השימוש הראשוניות במכשיר של 345 משתמשים הסובלים מ AGA, אשר השתמשו במכשיר לאורך תקופה של 20 שבועות בממוצע.
 
שיטות: קבוצה של מטופלים אשר אובחנו כסובלים מ AGA השתמשו במכשיר ההייריג’ן של פילוגיקס לאורך תקופה של 20 שבועות בממוצע (16-25 שבועות) בביתם. פרוטוקול הטיפול כלל שימוש יומיומי במכשיר לפי הפרוטוקול. היצמדות לפרוטוקול תועדה באמצעות מערכת תכנה וחומרה המותקנת במכשיר ההייריג’ן. רק מטופלים אשר נצמדו לפרוטוקול הטיפול נכללו בעיבוד המידע. ספירת השיער בוצעה באמצעות תכנת טריקוסקאן לפני תחילת השימוש ובסוף הטיפול.
 
תוצאות: בסך הכל 289 מטופלים (243 גברים ו 46 נשים) נכללו בעיבוד המידע הסופי. תוצאות בדיקות הטריקוסקאן במטופלים משקפות שיפור של 23.2% בצפיפות השיער (כמות השיער) ושיפור של 21.1% בספירת שיער טרמינלי. יעילות גבוהה יותר נמדדה בגילאים המתקדמים (הגיל השלישי). לא דווחו תופעות לוואי.
מסקנות: הייריג’ן של פילוגיקס, השפיע בצורה חיובית על ספירת השיער ועובי השיער בגברים ונשים הסובלים מ-AGA לאחר שימוש של 20 שבועות בממוצע.
 
כותבי המחקר:
ד”ר מרינה לנדאו – מחלקה דרמטולוגית, מרכז רפואי ע”ש אדית וולפסון, חולון, ישראל.
פרופסור טורלו לוטי – מחלקת דרמטולוגיה, אוניברסיטת ג’ מרקוני, רומא, איטליה.
פרופסור יאנה אלקסנדרובה יוטסקובסקיה – האוניברסיטה הרפואית פסיפיק סטייט, וולדיבוסטוק, רוסיה.
Skip to content