טיפול בהתקרחות ושיער דליל » שיער דליל – נשים » טיפול בשיער דליל דק ושביר

לשיחה עם צוות היועצים:

טיפול בשיער דליל דק ושביר

נשים רבות (כ-40%) סובלות משיער שהוא דליל ודק באופן יחסי, ולפעמים מגיע גם למצב של שבריריות. התופעה יכולה להופיע בגלל כמה סיבות שאותן נעלה בהמשך, והיא משפיעה מאוד על המראה החיצוני מה שיכול להביא לדימוי עצמי ירוד עם הזמן.
החדשות הטובות הן שיש פתרון לעניין שהוא גם טבעי וגם מספק תוצאות. המשיכו לקרוא.

איפה רואים הכי טוב את התדלדלות השיער?

כיוון שבדרך כלל לנשים יש שיער ארוך שנראה מלא יותר, דלילות השיער לא תמיד תיראה לעין. אבל ישנם שני אזורים בהם ניתן לראות את הדלילות או נסיגת השיער טוב יותר. האזור הראשון הוא השביל בשיער שעובר בדרך כלל במרכז הראש, והאזור השני הוא אזור המצב והמפרצים שם ניתן לראות נסיגה.

האם שיער דליל קשור בהכרח לגיל האישה?

לאו דווקא.
שיער דליל יכול להיות הורשה גנטית מההורים, כך שהוא בעצם דליל יחסית לאנשים אחרים באופן כללי ולא כחלק מתהליך של איבוד שיער.
כמו כן ישנם מקרים ומצבים שונים לאורך החיים הגורמים לאיבוד שיער מוגבר, הופעת דלילות, החלשות השיער הגורם לשבירה וכדומה. מקרים ומצבים אלו הם לרוב חולפים ואיתם תחלוף גם ההשפעה על השיער.
דלילות שיער הנוגעת לגיל האישה מופיעה בחלק מהפעמים כאשר האישה נכנסת לגיל המעבר. במצב זה ישנה השפעה הורמונלית על הגוף בכלל ועל השיער בפרט.

איך מבחינים בשיער ההופך דק?

שיער שהופך לדק יותר עם הזמן ניתן לזהות בעיקר כשמרגישים שנפח השיער יורד. השיער הדק הוא גם חלש יותר ולכן נקרע יותר בקלות. 
נשים בעלות שיער דק לרוב ינסו לעבות את מראה השיער באמצעים שונים כגון תוספות שיער, תסרוקות הדורשות מייבש שיער (פן) היכול לתת מראה נפוח יותר, ועוד.

סיבות נפשיות הגורמות לשיער דליל דק ושביר

כפי שציינו, ישנם מצבים במהלך החיים שעלולים להשפיע על מראה השיער וחוזקו. אחד מהם הוא מצב נפשי ירוד שבסיסו בסטרס ולחץ נפשי. אירועים הנחשבים לטראומטיים או מצבים נפשיים כגון לחץ בחיים הפרטיים או בעבודה, הם ידועים ככאלו שעלולים לגרום לשיער דליל.
מצבים אלו לרוב חולפים באמצעות טיפול נפשי או תרופתי והשיער יחזור לקדמותו.

מצבים פיזיים העשויים להשפיע על מצב שיער האישה

מצבים פיזיים שמשפיעים על השיער נחלקים ל-2: מחלות ובעיות רפואיות ומצבים הורמונליים.
בתחום הרפואי ניתן למצוא תפקוד לקוי של בלוטת התריס, מחלות אוטואימוניות, תסמונת שחלות פוליציסטיות, פטרת עור הקרקפת ועוד. כמו כן, טיפולים כימותרפיים ותרופות למיניהן יכולים אף הם להשפיע על מצב השיער כחלק מתופעות הלוואי שנלוות אליהם.
בתחום ההורמונלי ניתן למצוא מצבים כגון הריון לידה והנקה, גיל המעבר וכדומה. ההורמונים בגוף במצבים אלו יכולים להשפיע מאוד על השיער.
גם מצבים אלו הם לרוב זמניים וכאשר הם חולפים (בין אם הזמן עושה את שלו או שניתן טיפול) השיער יחזור למה שהיה.

מדוע התרופה פרופסיה אסורה לשימוש על ידי נשים

עבור התקרחות גברים מצאו פתרון תרופתי בשם פינסטריד שהוא המרכיב הפעיל בתרופה פרופסיה המוכרת מאוד. אבל, התרופה מיועדת לגברים בלבד ולנשים בגיל הפוריות אסור אפילו לגעת בה כאשר היא מפוררת או שבורה, ובמיוחד כאשר הן בהיריון , הסיבה לכך היא שהחומר יכול לחדור למערכת הרבייה ובמקרה של הריון פעיל או עתידי, ליצור מומים באברי המין של העובר.

המלצה על פתרון טבעי עבור נשים לשיקום שיער דליל

אחד הפתרונות המומלצים ביותר לנשים, וגם הנוחים ביותר לתפעול, הוא הריג’ן. זהו מוצר טכנולוגי העושה שימוש בשילוב של מספר שיטות לשיקום הקרקפת והזרמת הדם אל זקיקי השיער על מנת שיקבלו קרקע בריאה ופורייה יותר לצמיחה.
המכשיר תוכנן לטיפול עצמי בכל מקום שנוח לכן, ולמשך כ-10 דקות ביום. ללא כאבים וללא תופעות לוואי. כמו כן, המכשיר נמכר אך ורק לאלו אשר עברו אבחון מקצועי של מצב השיער הכולל צילום במצלמה מיוחדת המגדילה פי- 60 את השיער והקרקפת. האבחון אורך כ-30-45 דקות כאשר בסופו ניתן לדעת מה גרם לדלילות השיער והאם המכשיר יכול לסייע בשיפור המראה.
ומה הצפי להצלחה?
לגבי מנגנוני הטיפול – להלן טבלה שתסייע לך להבין מהם:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית:החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה DHT בזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית:גירוי הקרקפת.זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית:עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית:קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כן

את מוזמנת להגיע אלינו לאבחון מצב שיערך ולגלות אם מכשיר הריג’ן יוכל לעזור גם לך להגיע לתוצאות טובות ולשיפור במראה השיער.

עוד בנושא שיער דליל - נשים

Skip to content