טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » השוואת סוגי הטיפולים לנשירת שיער

לשיחה עם צוות היועצים:

השוואת סוגי הטיפולים לנשירת שיער

תופעת נשירת שיער יכולה להתרחש מסיבות רבות ומגוונות, בעיות רפואיות, נטילת תרופות, תזונה לקויה, חוסר בוויטמינים וברזל, טיפולים רפואיים שונים, לחץ נפשי ועוד. איך לטפל? מהם סיכויי ההצלחה לכל טיפול? ומהם הסיכונים?

תופעת נשירת שיער יכולה להתרחש מסיבות רבות ומגוונות, בעיות רפואיות, נטילת תרופות, תזונה לקויה, חוסר בוויטמינים וברזל, טיפולים רפואיים שונים, לחץ נפשי ועוד. הסיבה העיקרית לנשירת שיער הן אצל נשים והן אצל גברים, היא על רקע גנטי, Androgenetic Alopecia. תופעה זו פוגעת בעיקר בגברים החל מגיל צעיר יחסית, אבל גם בנשים עם ההגעה לגיל המעבר. לכן רוב הטיפולים מתרכזים בטיפול בסוג נשירה זה. 
השאלה היא – איך יודעים באיזה טיפול כדאי לבחור? על מנת לענות לשאלה זו, חשוב להבין מה כל טיפול עושה, האם הוא מלווה בתופעות לוואי, בכאבים, בתקופת החלמה, בסיכונים, האם הוא קל לביצוע, למי הוא מיועד – האם הוא מתאים לנשים וגם לגברים, האם התוצאות מהטיפול טובות והאם קיימת אפשרות של החזר כספי במידה ואין תוצאה? 
ההיגיון הבריא יכתיב בוודאי לבחור קודם כל בטיפול שמציע תוצאות טובות, ללא כאבים או תופעות לוואי, וללא סיכונים. כלומר ללכת מהקל אל הכבד. הטבלה הבאה משווה בין הטיפולים השונים. פירוט על מגוון השיטות – בהמשך.

טבלת השוואת סוגי הטיפולים

סוגי הטיפולים לנשירת שיער מהקל אל הכבד

טיפול טבעי בעזרת מכשיר טכנולוגי הריג'ן

הטיפול במכשיר הריג’ן הוא טיפול חיצוני שניתן לבצעו באופן עצמאי בכל מקום שתרצו, בקלות, 10 דקות ביום בלבד, ללא צורך במרשם רופא, ללא כאבים, ללא תופעות לוואי והוא מתאים לגברים ולנשים. מטרת הטיפול במכשיר הריג’ן היא להחזיר לפעילות תקינה את זקיקי השיער, לעודד צמיחת שיער חדש ולשפר את איכות השיער הקיים. המכשיר הוא בעל טכנולוגיה מתקדמת המשלבת מספר פעולות בו זמנית:

כדי לטפל בשיער פשוט מעבירים את המכשיר על הקרקפת. המכשיר משלב את כל הפעולות בזמן הטיפול על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר. הטיפול משפיע לטובה על זקיקי השיער, מסייע בחיזוקם על ידי שיפור זרימת הדם באזור הטיפול וכך מעודד את זקיקי השיער לפעול שוב בצורה תקינה – להצמיח שערות חדשות ולחזק ולעבות את השיער הקיים. 
האם הטיפול במכשיר הריג’ן מתאים לכולם ובכל מצב? על מנת לוודא אם טיפול במכשיר הריג’ן יכול לסייע גם לכם, מתחילים בפגישת אבחון חינמית במשרדי חברת דימדיקו. במהלך הפגישה, מומחה שיער של החברה יבחן את מצב השיער שלכם, ישאל שאלות רלוונטיות ויחליט בהתאם לממצאים אם המכשיר מתאים לטיפול בנשירת השיער שלכם או לא. במידה והטיפול במכשיר הריג’ן נמצא כלא מתאים עבורכם, הוא פשוט לא יוצע לכם לרכישה. במידה והטיפול במכשיר ימצא שכן יכול לסייע לכם, תוכלו לרכוש אותו, לעבור הדרכה ובדיקה נוספת בעזרת מכשיר טריקוסקאן לתיעוד מצב השיער שלכם לפני תחילת הטיפול. החברה מבטיחה שאם תבצעו את הטיפול בהתאם להוראות, תגיעו לתוצאות מדידות ושיפור ניכר במצב השיער שלכם. איך יודעים אם התוצאות הושגו? עם סיום תקופת הטיפול הראשונית, חוזרים על בדיקת טריקוסקאן פעם נוספת ומשווים בין הממצאים שהיו לפני תחילת הטיפול ואלה שלאחר תקופת הטיפול הראשונית: 

הבטחה כזו לא קיימת באף טיפול אחר בישראל – או שמגיעים לתוצאות אמתיות או שמקבלים את הכסף בחזרה. זכרו כי החברה מציעה לרכוש את המכשיר רק למי שהטיפול באמת יכול לסייע לו.

טיפול בתכשירי מינוקסידיל

תכשירים מסוג זה ניתן לרכוש בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא. תכשירים אלו הוכיחו יעילות יחסית טובה וקיימים גרסאות שונות עבור גברים ועבור נשים. השיפור בדרך כלל יופיע לאחר כ-6 חודשי טיפול עקביים ויש להמשיך בטיפול כל עוד רואים שיפור. הטיפול אינו מתאים לנשים בזמן הריון או הנקה. לתכשירים אלה קיימות תופעות לוואי מסוימות, אבל מומלץ להתייעץ עם רופא אם אתם סובלים ממחלה כלשהי לפני שאתם מתחילים בטיפול בתכשיר. הטיפול כרוך במריחת התכשיר על האזורים שסובלים מנשירת שיער, פעמיים ביום (בוקר וערב) כאשר אסור לחפוף את השיער לפחות 4 שעות אחרי כל טיפול. החומר מתייבש לאט על הקרקפת והוא בעל מרקם מעט דביק דבר שיכול להקשות על חיי היום יום.

תרופות, כדורי פינסטריד - פרופסיה

תרופה זו נמצאה כאפקטיבית לטיפול בנשירת שיער, אך מתאימה לגברים בלבד ומחייבת מרשם רופא ומעקב רפואי במהלך הטיפול מאחר והתרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי קשות כגון הפרעות בתפקוד המיני (בין היתר). לכן חשוב לשקול היטב אם לבחור בטיפול שכזה ולבטח כדאי לבחון אפשרויות יותר בטוחות קודם. משך הטיפול לרוב הוא לתקופה של 3 חודשים לפחות ולעיתים יכול להימשך זמן רב יותר, כל עוד חל שיפור. אם לאחר שנה של טיפול לא חל שיפור, לרוב יופסק הטיפול בתרופה. 

זריקות PRP

הטיפול מתבצע ב 2 שלבים: השלב הראשון כולל לקיחת דם מהמטופל והפיכתו לפלזמה עשירה בטסיות ומרכיבי גדילה. בשלב השני מזריקים את הפזלמה חזרה לקרקפת לאזור הסובל מנשירת שיער. יעילות הטיפול אינה ברורה ולרוב לא מלווה בתופעות לוואי קשות מלבד אי נוחות, כאבים ואודם מקומי. יחד עם זאת מדובר בטיפול חודרני, המבוצע על ידי רופא מומחה, וכמו כל פעולה רפואית חודרנית קיימים בה סיכונים שונים. בהתחלה מבצעים טיפול אחד, לעתים יש צורך בטיפול שני ובכל שנה טיפול נוסף. 

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content