טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » טיפול נגד נשירת שיער

לשיחה עם צוות היועצים:

טיפול נגד נשירת שיער

לרוב מדברים על נשירת שיער במובן שלילי, אבל למעשה נשירת שיער היא תהליך טבעי לחלוטין. מהם סימני האזהרה לנשירה מוגברת וכיצד להתמודד?

נשירת שיער היא טבעית

לרוב מדברים על נשירת שיער במובן שלילי, אבל למעשה נשירת שיער היא תהליך טבעי לחלוטין. הראש שלנו מכוסה בכ-100,000 זקיקי שיער שהם האחראים על הצמחה והשרת השערות באופן מחזורי. מחזור הצמיחה והנשירה התקין של השיער מבטיח כי האיזון בין כמות השיער הנושר לבין כמות השיער הצומח נשמר כך שלא נוצר מחסור בשערות. לכל שערה יש מחזור חיים משלה, ובאופן רגיל מאבדים סביב 100 שערות בכל יום. כל זקיק שיער עובר 3 שלבים שונים של הצמחת שיער, מנוחה ונשירת שיער וחוזר חלילה. ראו את מחזור זקיק השיער באיור הבא:

מתי נשירת שיער צריכה להדאיג

קשה מאוד למדוד אם כמות השיער הנושר צריכה להדאיג, אלא אם באמת שמים לב לכמות גדולה מאוד או שהשערות נושרות במקבצים גדולים. אף אחד לא הולך לספור כמה שערות נשרו יום אחר יום, אך אין זה אומר שלא צריך להיות ערים לעניין. לרוב, הבעיה האמתית טמונה בזקיק השיער ולא בשיער עצמו. כלומר אם מסיבה כלשהי המחזוריות של זקיק השיער משתנה, כאשר המחזור נעצר ואין יותר המשכיות בין השלבים השונים, אז מתחילה הבעיה ואת זה לא ניתן לראות בעין גלויה כל עוד לא קיימים סימנים בולטים של מחסור בשיער.
חשוב להבין שנשירת שיער בעייתית יכולה להתרחש מסיבות שונות ורבות כגון גנטיקה, בעיות רפואיות, בעיות תזונה, תרופות וטיפולים רפואיים וכדומה, ושהיא יכולה להתחיל להתרחש כבר בגיל מוקדם יחסית. כלומר נשירת שיער אינה בעיה רק של מבוגרים. כמו כן, לטיפול יעיל שיעשה כבר בשלב מוקדם של נשירת השיער יש סיכוי הצלחה גבוה יותר. רוב האוכלוסייה סובלת מנשירת שיער על רקע גנטי, גברים כנשים, כך שזה רק עניין של זמן וחשוב להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר ולא לחכות לסימני התקרחות.
חשוב לשים לב לאיכות השיער גם כן ולא רק לנשירה מוגברת. האם השיער הופך לשביר, דליל, דקיק, חסר ברק? כל אלה סימנים שיכולים להעיד על בעיה. אם אתם חושדים שאתם סובלים מנשירת שיער, מומלץ להתייעץ עם מומחי שיער שיוכלו בעזרת אבחון מקצועי לספק לכם מידע לגבי מצב השיער שלכם ובאם יש צורך בטיפול. 

האם מטרת הטיפול היא למנוע נשירת שיער?

ממש לא, כפי שראינו קודם, נשירת שיער היא דבר טבעי ונורמלי. מטרת הטיפול היא להחזיר את זקיק השיער לתפקוד ופעילות תקינה כדי שהוא יוכל להצמיח שיער חדש במקום זה שנשר. 

מחזורי צמיחת השיער ומטרת הטיפול

מטרת הטיפול היא להשפיע באופן חיובי על זקיקי השיער שלכם כדי שהם יחזרו לפעול במחזורים הרגילים שלהם, משלב הצמחת השיער דרך שלב המנוחה ועד שלב נשירת השיער וחוזר חלילה. טיפולים שמתרכזים בשיער עצמו לא יהיו יעילים, כיוון שלמעשה לשיער עצמו אין חיות, בדומה לציפורניים. נכון שקרמים מסוימים יכולים לרכך את השיער ולתת לו ברק חזק יותר אבל בלי לטפל בשורש הבעיה – זקיק השיער, שום טיפול לא יועיל. 

סוגי הטיפולים השונים, יתרון וחסרון לכל טיפול

תרופות: קיימת תרופה אפקטיבית לטיפול בנשירת שיער, פינסטריד, אך היא מתאימה אך ורק לגברים ומצריכה מרשם רופא ומעקב רפואי במהלך הטיפול מאחר והתרופה עלולה לגרום לתופעות לוואי לא פשוטות. התרופה מתאימה אך ורק לטיפול בנשירת שיער על רקע תורשתי. 
תכשירים: התכשיר המוכר ביותר, שניתן לרכוש ללא מרשם רופא, הוא ממשפחת המינוקסידיל. מדובר בתכשיר שהוכיח את יעילותו באופן בינוני והוא קיים בגרסאות שונות עבור גברים ועבור נשים. הטיפול ממשיך כל עוד רואים שיפור אך אינו מתאים לנשים בזמן הריון או הנקה. גם לתכשיר זה קיימות תופעות לוואי אם כי נדירות וקלות יותר מאחר ומדובר בטיפול חיצוני על ידי תמיסה (בניגוד לכדורים), אך מומלץ להתייעץ עם רופא באם אתם סובלים ממחלה כלשהי לפני שאתם מתחילים בטיפול בתכשיר. חשוב לציין שכאשר מפסיקים את השימוש בתכשיר מסוג זה השיער שצמח בעקבותיו ינשור. 
זריקות PRP: טיפול זה מתבסס על לקיחת דם מהמטופל והפקה נוזל פלזמה (דרך הפרדת הדם) עשיר בטסיות דם. רופא יזריק את הפלזמה בחזרה לאזורים המיועדים לטיפול בקרקפת. הפלזמה מטרתה לעזור לזקיקים להצמיח שיער חדש. מאחר והטיפול מבוסס על דמו של המטופל, הסיכון יחסית נמוך אך בכל זאת מדובר בטיפול חודרני עם כל המשתמע מכך. הטיפול יכול לגרום לכאבים ואי נוחות זמנית. בדרך כלל מבוצעים טיפול או שניים ראשונים בהתאם למצב המטופל ואז יש לחזור על טיפול משמר פעם בשנה. נכון להיום אין מחקר מספיק בכדי לאשר את יעילות הטיפול.
השתלת שיער: מדובר בהליך כירורגי לכל דבר שמתבצע על ידי רופא מומחה. השיטה המתקדמת ביותר כיום משתמשת בהוצאת זקיקי שיער בודדים מאזור תורם בקרקפת והשתלתם באזור הרצוי, אחד-אחד. על מנת לספק תוצאה טובה ואסתטית, יש צורך בכמות מספקת של זקיקים תורמים בריאים כדי שלא ייווצר דילול יתר באזור התורם וכיסוי לא מספק באזור המושתל. תופעות לוואי הן יחסית נדירות (לרוב חולפות) וכוללות נפיחות במצח ובעפעפיים, כאבים ואי נוחות באזור הקרקפת, ירידה או חוסר תחושה באזור ההשתלה ופצעונים בעור הקרקפת עקב צמיחת שיער חדש.
טיפול טבעי: טיפול טבעי בנשירת שיער המשתמש במנגנונים הפיזיולוגיים הקיימים בגוף בכדי לסייע לזקיקי השיער לחזור לפעילות תקינה. הטיפול מבוצע בעזרת מכשיר המאפשר טיפול עצמי בן כ 5-10 דקות ביום, בכל מקום, בקלות, ללא כאבים וללא תופעות לוואי. מכשיר הריג’ן קיים בשתי גרסאות הפועלות על עיקרון של טיפול משולב: פעולה ביוכימית, חשמלית ומכאנית (בגרסת מכשיר הריג’ן קלאסיק) ובנוסף פעולה אופטית בעזרת לייזר רך במכשיר הריג’ן פרמיום. שילוב הפעולות מסייע במניעת נשירת שיער ובצמיחתו מחדש. לטיפול זה יש גם הבטחת תוצאה. רכישת המכשיר מותנית בפגישת אבחון והתאמה, על סמך פגישה זו, יכולה החברה להתחייב לתוצאה. במידה והטיפול אכן יכול לסייע לכם, ובחרתם לרכוש אותו, אתם תעברו  בדיקת טריקוסקאן אשר מודדת את הצפיפות ועובי השיער שלכם באזור המצריך טיפול. בדיקה זו תשמש כבסיס להשוואה מול בדיקה נוספת אותה תעברו לאחר תקופת הטיפול הראשונה על מנת לוודא שאכן המדדים השתפרו כפי שהובטח. במקרים נדירים בהם לא חל השיפור שהובטח, תוכלו להחזיר את המכשיר במצב תקין ולקבל את כל כספכם בחזרה, זאת במידה ועמדתם בתנאי הטיפול ובתדירותו, זה השיפור אותו הנכם צפויים לראות:

בואו לאבחון ללא עלות וללא התחייבות

כפי שכתבנו בתחילת המאמר, חשוב מאוד ללכת לאבחון מוקדם ככל האפשר כדי להבטיח לעצמכם הצלחה טיפולית גבוהה יותר. חברת דימדיקו מזמינה אתכם לפגישת אבחון ללא עלות וללא התחייבות. 

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content