טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » טיפולים לנשירת שיער באישור משרד הבריאות

לשיחה עם צוות היועצים:

טיפולים לנשירת שיער באישור משרד הבריאות

אם אתם מחפשים טיפול לנשירת שיער או דלילות, כדאי להבין אילו טיפולים קיימים היום, ומי מהם מאושר על ידי משרד הבריאות ונמצא בטוח ויעיל.

אם אתם סובלים מנשירת שיער ומחפשים טיפול מתאים שיסייע לכם, כדאי להכיר את הטיפולים הקיימים היום הנעשים באופן עצמאי, ומאושרים על ידי משרד הבריאות.

תרופות לנשירת שיער הקיימות כיום ויעילותן

תרופות רשמיות לנשירת שיער שמצאו אפקטיביות, מבוססות על חומר פעיל בשם פינסטריד, והן מיועדות לגברים בלבד. 
התרופה המוכרת ביותר נקראת פרופסיה, אך ניתן למצוא שמות נוספים כגון פרוסקר, פרואבניר ועוד. תרופה זו פותחה במקור לטיבול בערמונית מוגדלת בגברים ואחת מתופעות הלוואי שלה הוא הצמחת שיער. תרופה זו ניתנת במרשם רופא בלבד ודורשת מעקב רפואי במהלך הטיפול, בעיקר בגלל תופעות הלוואי הקשות העלולות להופיע השימוש בה.
להלן חלק מתופעות הלוואי של התרופה:

כמו כן, לנשים בגיל הפוריות או הנמצאות בהיריון (בעיקר כאשר מדובר בעובר ממין זכר), אסור לבוא במגע עם התרופה כאשר היא שבורה או כתושה. במקרה כזה יש לשטוף מיד את הידיים במים וסבון ולפנות לרופא בהקדם. המגע עם הרכיבים הפעילים בתרופה עלול לגרום לפגמים באיברי המין של התינוק.

האם יש טיפולים לנשירת שיער שאינם תרופה?

ישנן 2 אפשרויות עיקריות:
תכשירים חיצוניים המבוססים על הרכיב הפעיל מינוקסידיל: תכשירים אלו נמכרים בבתי המרקחת ובחנויות הפארם ללא צורך במרשם רופא ויעילותן נחשבת לבינונית עד טובה. יש לשים לב כי ישנם מוצרים המיועדים לגברים וכאלה המיועדים לנשים, כאשר ההבדל ביניהם הוא בריכוז החומר הפעיל (2% או 5%).
את התמיסה יש למרוח על השיער פעמיים ביום ולהשאירה למשך כ-4 שעות לפני ששוטפים אותה. שימו לב שהמרקם הוא דביק והדבר יכול להקשות על ההתנהלות היום-יומית. לשימוש בתמיסות אלו יכולות להופיע תופעות לוואי כגון:
יש לקחת בחשבון כי הפסקת השימוש בתכשירים אלו תגרום קרוב לוודאי לנשירה של השיער שצמח במהלך תקופת הטיפול.
מכשיר הריג’ן: זהו טיפול טבעי לטיפול בנשירת שיער המבוסס על פיתוח טכנולוגי מתקדם המסייע בשיפור עובי השיער וצפיפותו. פעולות המכשיר פועלות על פי עקרונות פיזיולוגיים המעודדים את זקיקי השיער לחזור ולהצמיח שיער חדש. השימוש במכשיר הוא פשוט מאוד ומתבצע בכל יום במשך כ-10 דקות, בזמן ובמקום הנוח לכם בבית או במשרד. המכשיר מתאים לנשים ולגברים.
אחד היתרונות של המכשיר הוא העובדה שלא קיימות תופעות לוואי כלל. יתרון נוסף הוא שהמכשיר נמכר עם הבטחת תוצאה. כלומר – אתם תוכלו לרכוש אותו רק לאחר אבחון מקצועי של שיערכם וכן וידוא שהמכשיר אכן יכול לעזור לכם. לאחר שתרכשו את המכשיר תעברו בדיקת טריקוסקאן ראשונה שתקבע מהי נקודת ההתחלה של הטיפול, ולאחר תקופת הטיפול הראשונית, תתבצע בדיקה נוספת שתראה את ההתקדמות והשיפור. במקרים נדירים בהם לא הושגה התוצאה – ניתן להחזיר את המכשיר כאשר הוא במצב תקין ולקבל את כספכם בחזרה.
להלן פירוט הבטחת התוצאה ותקופות הטיפול הראשוניות על פי סוג המכשיר:
בטבלה הבאה תוכלו למצוא את פירוט הפעולות המבוצעות על ידי המכשירים לפי סוגם:

פעולות טיפוליות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית: החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגן” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש אשר עוזר לנטרול וטיפול ממוקד בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית: גירוי הקרקפת על ידי זרם חשמלי עדין ומשתנה הגורמים למנגנוני הריפוי העצמי בגופנו להיכנס לפעולה. זרימת הדם לזקיקי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער לא פעילים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית: עיסוי הקרקפת, פעולת רטט עדין מגבירה את זרימת הדם לזקיקי השיער, בליטות עדינות שעל גבי הדסקיות גורמות לגירוי עור הקרקפת ועוזרות בפינוי רעלנים. זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית: קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כ

 
המכשיר נבדק על ידי מכון התקנים, וכן יש לו אישור מטעם משרד הבריאות. הוא בטוח לשימוש ונמצא יעיל לטיפול בנשירת שיער.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content