טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » כל הפתרונות לשיער דליל ושביר

לשיחה עם צוות היועצים:

כל הפתרונות לשיער דליל ושביר

כיום ישנם פתרונות שונים לטיפול בשיער דליל ושביר, שהוא תופעה הקיימת אצל גברים ונשים, כך שתוכלו לשקם את מצב שיערכם ואת מראהו.

לנוחיותך - ראשי הפרקים במאמר זה:

אם גם אתם סובלים משיער דליל ושביר – אל תאמרו נואש. כיום ישנם פתרונות מצוינים שיסייעו לכם לחזק את שערכם, להעניק לו יותר נפח, למנוע נשירה ואפילו לעודד צמיחה מחודשת.
מראה שיער דליל הוא תופעה המטרידה נשים וגברים כאחד. לעתים קרובות, נשירה מוגברת היא תוצר לוואי של שינויים דרסטיים באורח החיים. זיהוי נכון של הבעיה והטיפול המתאים בה יכולים להביא לעצירת הנשירה, לשפר את בריאות השיער ואפילו לעורר צמיחה מחודשת ומהירה יותר. פתרון לשיער דליל – הנה אנחנו באים.

צעד ראשון: זיהוי

מדי יום נושרות מראשנו כ-50 עד 150 שערות באופן טבעי. במצבי לחץ, מחלה, תזונה לקויה, נטילת תרופות, שימוש בחומרים כימיים, שינויים הורמונליים ועוד – יכולה להתפתח נשירת שיער מוגברת. תופעת איבוד שיער מתחילה בהצטמקות כלי הדם המזינים את זקיקי השיער, בהיחלשות והידקקות עור הקרקפת ובחוסר הזנה וחמצן המביאים לניוון הזקיקים. בתחילה הופך השיער דק ושברירי יותר, לאחר מכן לפלומתי וצבעו מבהיר ועם הזמן – הצמיחה נפסקת לחלוטין והשערה נושרת. במהלך השינוי תוכלו להבחין איך חלקים מסוימים בקרקפת (מפרצים, פדחת, שביל מרכזי) הולכים ומתרחבים. כאשר קצב הנשירה נראה חריג, מומלץ לגשת לרופא ולברר מה הסיבה הגורמת לנשירה ומה הטיפול הראוי. הזיהוי הראשון הוא כמובן שלכם – בדקו את הכרית עליה ישנתם בלילה. במידה ומצאתם עליה 8 שערות או יותר – קיים חשש כי מדובר בנשירה משמעותית.

צעד שני: טיפול בשיער דליל

ברוב המקרים אבדן השיער נובע בעיקר מסיבות תורשתיות, אך בכל זאת יש מה לעשות בנידון. הטיפול המומלץ הוא כמובן בהתאם לבעיה, למשל במקרה של הפרעה בתפקוד בלוטת התריס ניתן לתת טיפול תרופתי, ובמקרה של חוסר תזונתי ניתן לבנות תפריט מיוחד ולקחת תוספי מזון. אם אין סיבה אובייקטיבית והנשירה היא על רקע גנטי, ישנן כמה תרופות ותכשירים המוצעים בשוק כפתרון לשיער דליל. אך רגע לפני נטילת כדורים ומריחת תמיסות – ניתן לנסות טיפול בשיער דליל על בסיס טבעי ואינו מלווה בתופעות לוואי.

*** המידע באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ או אבחון רפואי

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content