טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » מהו הורמון DHT – וכיצד הוא קשור להתקרחות

לשיחה עם צוות היועצים:

מה ההבדל בין נשירת שיער אצל נשים לנשירת שיער אצל גברים

האם קיים הבדל בין נשירת שיער אצל נשים לנשירת שיער אצל גברים? את התשובה המורכבת לשאלה חשובה זו תוכלו לקרוא במאמר זה.

גברים ונשים רבים סובלים מנשירת שיער מוגברת מסיבות שונות. ההבדלים בין הנשירה הגברית לזו הנשית הם מעטים, ובכל מקרה על שני המינים הנושא מעיק מאוד ויכול להשפיע מאוד על הביטחון העצמי. 
במאמר זה נסקור את הסיבות לנשירה, ההבדלים בין נשים וגברים וכן את הפתרונות הקיימים לפתרון הבעיה.

סיבות עיקריות לנשירת שיער מוגברת אצל גברים ונשים

לפני שנמנה את הסיבות השונות לנשירת שיער מוגברת, חשוב להבין כי נשירת שיער היא תהליך טבעי של הגוף ונשירה של כ-100 שיערות ביום היא הגיונית וסבירה. זקיקי השערה עובדים באופן מחזורי – צמיחה (2-6 שנים), מנוחה (כחודש), נשירה, וחוזר חלילה. כאשר הנשירה מתגברת הדבר מתבטא בהתחלה בהתדלדלות השיער ובהמשך יכול להגיע למצב של התפתחות אזורי קרחת (לא תמיד).
להלן מספר סיבות עיקריות לנשירת שיער אצל נשים וגברים, שרובן מבוססות על כך שמחזור צמיחת השערה נפגע כך שלאחר שלב נשירת השערה, הזקיק נותר במצב מנוחה ואינו מצמיח שערה חדשה במקום זו שנשרה:

הבדלים בנשירת שיער אצל גברים לעומת נשים

אחד ההבדלים הבולטים בנשירה בין גברים לנשים הוא הצורה בה השיער נושר מהראש. אצל נשים בדרך כלל הידלדלות השיער ההתחלתית תהיה באזור השביל המרכזי כך שהוא ילך ויתרחב עם הזמן. לרוב לא תיווצר שם קרחת אלא השיער ידלל עוד ועוד לשני הכיוונים. אצל הגברים לעומת זאת ניתן לראות נסיגת שיער מהמצח והמפרצים לכיוון הקדקוד אך הם לא תמיד מתחברים וישנם מקרים בהם התדלדלות השיער היא רק באזור הקדקוד. כמו כן, אצל הגברים ישנם מקרים רבים בהם דילול השיער הופך לקרחת בה לא נראות שיערות כלל. זהו תהליך ארוך שלוקח זמן רב.
הבדל נוסף הוא הגיל בו מתחילה הנשירה – אצל גברים היא יכולה להתחיל בגיל צעיר סביבות שנות ה-20, ואצל נשים מדובר בדרך כלל בגיל מבוגר יותר סביבות גיל 50.

פתרון לנשירת שיער לגברים ולנשים

מכיוון שבעיית נשירת השיער מעסיק רבים, נמצאו לאורך השנים פתרונות מגוונים כאשר חלקים מוצלחים יותר וחלקם מוצלחים פחות, ולרובם ישנן גם תופעות לוואי לא נעימות. ישנם פתרונות תרופתיים (פינסטרייד, פרופסיה), פתרונות חיצוניים (תכשירי מינוקסי, פאות, תוספות שיער, אבקות), פרוצדורות רפואיות (השתלת שיער, הזרקות) ועוד. בנוסף לאלו ישנם גם פתרונות טבעיים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת כגון מכשיר הריג’ן.
מכשיר זה הוא פיתוח טכנולוגי המסייע לזירוז ושיפור התהליכים הטבעיים הקיימים הקשורים למחזור חיי השערה. טיפול באמצעות המכשיר נחשב לטבעי כיוון שהוא אינו פולשני ואינו מערב כל תרופה או תמיסה. 
השימוש במכשיר נעשה באופן עצמאי, בנוחות בבית ובזמן טיפול קצר של מספר דקות בלבד. המכשיר נמכר רק לאחר פגישת אבחון מקצועית על מנת לברר מה סיבת הנשירה והאם המכשיר יכול לסייע. רק במידה ויש התאמה לשימוש במכשיר, תוכלו לרכוש אותו.
לאחר הרכישה, מתבצעת בדיקת טריקוסקאן בעזרת מכשור מתקדם בו נבחנים עובי השיער וצפיפותו, ובדיקה זו מהווה גם נקודת השוואה לבדיקה נוספת שנערכת בסיום תקופת הטיפול הראשונית. אנו מאמינים ביכולות המכשיר ולכן הוא נמכר עם הבטחת תוצאה המבטיחה שיפור או קבלת הכסף בחזרה במידה והשיפור לא הושג. משמע, במידה ולאחר תקופת הטיפול הראשונית וביצוע הטיפול על פי ההנחיות שקיבלתם, במקרה והשיפור המובטח לא הושג, תוכלו להחזיר את המכשיר במצב תקין ולקבל את כל כספכם בחזרה. להלן התוצאות המובטחות על פי סוג המכשיר (תלוי פגישת אבחון מקדימה):
לשימוש במכשיר הריג’ן אין תופעות לוואי כלל, והוא מאושר על ידי משרד הבריאות.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content