טיפול בהתקרחות ושיער דליל » טיפול בהתקרחות » מינוקסי 2%, מינוקסי 5% או מינוקסידיל טהור – כל מה שחשוב לדעת?

לשיחה עם צוות היועצים:

מינוקסי 2%, מינוקסי 5% או מינוקסידיל טהור - כל מה שחשוב לדעת

תכשירים המכילים את החומר הפעיל מינוקסידיל משמשים כאחד ממגוון הטיפולים המוצעים כיום לנשירת שיער, התקרחות ושיער דליל. לפני שמתחילים לטפל באמצעות מינוקסידיל, חשוב לדעת מהו החומר, כיצד הוא פועל, מהן תופעות הלוואי, כיצד משתמשים בו וכיו”ב.

למה נועד מינוקסי \ מינוקסידיל

מינוקסידיל הוא בבסיסו חומר פעיל המרחיב כלי דם באמצעות הרפיית שרירי דפנות העורקים. במקור, המינוקסידיל משמש לאיזון מצבי לחץ דם גבוה. בגלל פעילותו בתחום הרחבת כלי הדם, אחת מתופעות הלוואי שלו היא שעירות יתר, ובעקבות גילוי זה התחילו לערב חומר זה גם בתכשירים לטיפול מקומי חיצוני בהתקרחות ובדילול שיער. החומר בעצם מרחיב את כלי הדם באזורי צמיחת שיער כך שמגיע לשם יותר דם, והדבר מעודד את זקיקי השיער הרדומים לצמוח מחדש.
יש לשים לב כי התרופה ללחץ דם מגיעה בטבליות לבליעה וניתנת עם מרשם רופא, והתכשיר לטיפול בשיער מגיע כתמיסה לשימוש חיצוני בבקבוק ספריי ונמכר ללא מרשם.

איך ניתן לצרוך מינוקסי

החומר ניתן לשימוש בכמה אופנים שלכל אחד מהם מאפיינים שונים וכן יתרונות וחסרונות אל מול האחרים:

האם כדאי להתחיל להשתמש במינוקסידיל

לפני שמתחילים לעשות שימוש בכל שיטה שתבחרו, יש לברר כמה שיותר מידע לגביה ולגבי האלטרנטיבות הקיימות. במקרה של מינוקסידיל, ומכיוון שמדובר בתכשיר שיש לו השפעה על הגוף ועל תהליכים שונים, ישנם כמה קריטריונים שצריך לקחת בחשבון:
לאחר שתענו על השאלות הללו בפירוט ותעשו השוואה מול האלטרנטיבות, תוכלו להחליט לגבי השיטה הנבחרת.

אזהרות מתוך העלון לצרכן של מינוקסי

לכל תכשיר או תרופה המכילים חומרים פעילים שיש להם השפעה על תהליכים פיזיים בגוף מצורף גם עלון המיועד לצרכן. עלון זה מכיל מידע על הרכיבים, אופן השימוש, וכן אזהרות ותופעות לוואי.
להלן האזהרות מתוך עלון המידע של תכשיר מינוקסי:
תופעות לוואי העלולות להופיע לעיתים קרובות:
תופעות לוואי נוספות העלולות להופיע ובגינן יש להפסיק את השימוש ולפנות לרופא:
בנוסף לכך, ריכזנו בסרטון בראש עמוד זה ידע חשוב אודות מינוקסי ופרופסיה ואנו ממליצים לצפות בו עד הסוף.

עם כל כך הרבה סכנות - מה כדאי לעשות?

כפי שהזכרנו קודם, בבואכם לבחור שיטה לטיפול בהתקרחות או בדלילות השיער, צריך לבדוק גם את האלטרנטיבות הקיימות. אחת האלטרנטיבות המוצלחות ביותר כיום היא טיפול במכשיר הריג’ן. 
מדובר על טיפול חיצוני באמצעות מכשיר טכנולוגי המשלב מספר פעולות המסייעות לשיקום הקרקפת וזקיקי השיער. המכשיר נבדק על ידי מכון התקנים ונמצא עומד בכל תקני הבטיחות הבינלאומיים וכן אושר על ידי משרד הבריאות כמסייע בשיפור עובי השיער וצפיפותו.
להלן פירוט הפעולות במכשיר:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית:החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגנים” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש. פעולה זו עוזרת לנטרול ה-DHT בזקיקים ומספקת טיפול ממוקד ומקומי בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית:גירוי הקרקפת.זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית:עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית:קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול התאים של זקיקי השיער בקצב מזורז.

לא

כן

 
אחד היתרונות הגדולים של מכשירי הריג’ן, הוא הבטחת התוצאה או החזר כספי המגיעה עם רכישת המכשיר. נתחיל מכך שהמכשיר יימכר לכם רק לאחר שתעברו אבחון מצב שיערכם ו-ווידוא שהוא אכן יכול לסייע לכם. לפני תחילת הטיפול נבצע בדיקת טריקוסקאן המאפשרת לראות באופן מדויק את צפיפות השיער ועוביו. לאחר תקופת הטיפול הראשונית, תתבצע בדיקה נוספת בה תוכלו לראות את השיפור. אם התוצאה המובטחת לא הושגה על אף שביצעתם את הטיפול כנדרש – תוכלו להחזיר את המכשיר במצב תקין ולקבל החזר כספי מלא עבורו.
להלן פירוט הבטחת התוצאה לאחר תקופת הטיפול הראשונית:
היתרונות הנוספים של הטיפול במכשיר הם נוחות ואופן השימוש – הטיפול מתבצע בנוחות ביתכם במשך מספר דקות ביום, באופן חיצוני על גבי הקרקפת. כמו כן, אין לשימוש במכשיר תופעות לוואי ואין כל מגבלה לפני או לאחר הטיפול.

עוד בנושא טיפול בהתקרחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Skip to content