טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » המלצות לחיזוק השיער לאחר השתלת שיער

לשיחה עם צוות היועצים:

המלצות לחיזוק השיער לאחר השתלת שיער

השתלת שיער יכולה להביא לתוצאות טובות למי שסובל מקרחת בהיקף רחב יחסית, כאשר האפשרויות הטיפוליות במצבים אלה הן לא רבות. יחד עם זאת, השתלת שיער לא תמיד מצליחה ולעיתים יש לחזור על ההליך הכירורגי אפילו מספר פעמים. אם כן, נשאלת השאלה האם ניתן לבצע משהו כדי לסייע בהצלחת ההליך, לתרום לחיזוק השיער לאחר השתלה ולמנוע נשירת שיער אחרי השתלה. במאמר זה ננסה לענות על השאלה ולספק לכם פתרונות ישימים.

תהליך השתלת שיער

השתלת שיער היא הליך כירורגי המבוצע על ידי רופא מומחה. קיימות שיטות שונות להשתלת שיער ואלו העיקריות שבהן:

השתלת שיער מתבצעת תחת הרדמה מקומית למניעת כאבים בזמן הניתוח, ויש לקחת בחשבון כי ייתכנו כאבים קלים לאחר מכן באזור המנותח. 

השתלת שיער – כמה זמן החלמה

עם סיום ההליך (כאמור לעיתים יש לחזור על ההליך מספר פעמים עד להשלמת המראה והכיסוי הרצוי), הרופא יחבוש את ראש המטופל, חבישה שתישאר במשך כיומיים. במידה ויופיעו כאבים לאחר הניתוח, ניתן יהיה להיעזר במשככי כאבים. בנוסף הרופא יורה על נטילת אנטיביוטיקה למניעת זיהום באזור המנותח ונוגדי דלקת. בדרך כלל, ניתן יהיה לחזור לפעילות מלאה לאחר יומיים עד שבוע לאחר הניתוח. חשוב לדעת שהשיער שהושתל נושר לאחר מספר שבועות, דבר שהוא צפוי ונורמלי, ובמקומו יצמחו שערות חדשות לאחר תקופה של מספר שבועות עד חודשים. כמובן שיש לקחת בחשבון את עלות ימי המחלה כחלק ממחיר השתלת השיער.
תופעות לוואי של השתלת שיער
מאחר ומדובר בהליך כירורגי לכל דבר, תמיד עלולות להופיע תופעות לוואי קלות עד חמורות יותר, וביניהן כאבים, דימומים, זיהום, היווצרות צלקות, דלקת, נפיחות, אי נוחות, צמיחת שיער חדש בכיוונים לא טבעיים, נשירה פתאומית ועוד. חלק מתופעות הלוואי צפויות וחולפות, ועל כך הרופא יסביר לכם ויכין אתכם. אך בכל מקרה, יש להיות ערים במידה ומופיעות תופעות לוואי שאינן צפויות או שאינן חולפות לאחר תקופה סבירה. 

נשירת שיער אחרי השתלה

כפי שהסברנו לעיל, צפויה נשירת שיער אחרי ההשתלה, תוך תקופה יחסית קצרה. זהו דבר צפוי ונורמלי ולמעשה שיער חדש יצמח בהמשך במקום זה שנשר. כמו כן, ההליך עצמו יוצר סטרס על זקיקי השיער, דבר שכשלעצמו יכול לגרום לנשירת שיער במידה מסוימת. במידה והנשירה מתרחשת תוך מספר ימים לאחר הניתוח, ולא שבועות, הדבר יכול להעיד על מצב לא תקין של זקיקי השיער שהושתלו (כלומר הם היו במצב לא תקין לפני הניתוח).

זריקות ותרופות לתחזוקת השיער לאחר השתלת שיער

לאחר השתלת שיער, ומאחר והאזור המושתל נכנס לסטרס (לרוב זמני) שיכול להימשך מספר חודשים ולגרום לנשירת השיער המושתל ולזקיקי השיער המושתלים להיכנס למצב של מנוחה ואי הצמחת שיער חדש, ניתן לעזור ולסייע בזירוז ותחזוקת האזור המושתל בעזרת טיפולים שונים.
חשוב להבין כי לפני שאתם מחליטים על טיפול משלים כלשהו, כדאי ומומלץ להתייעץ עם הרופא שביצע את ההשתלה ולוודא שהטיפול המשלים הוא אכן מומלץ למצבכם. הטיפולים המוכרים כנגד התקרחות הם תמיסת מינוקסידיל, כדורי פרופסיה (לגברים בלבד – כיוון שלתרופה תופעות לוואי חמורות המשפיעות על נשים), טיפול בלייזר, מכשיר לטיפול ביתי ועוד. 

הטיפול הטבעי לחיזוק שורשי השיער לאחר השתלת שיער

אם כמו רבים אינכם מעוניינים בטיפול תרופתי העלול להשפיע מאוד על הגוף או בתמיסות כימיות וכדומה, ניתן ומומלץ לבחור בחלופה טבעית לסיוע לזקיקי השיער לאחר (וגם לפני) השתלת שיער. חברת דימדיקו משווקת בישראל את מכשיר ההריג’ן – מכשיר שמספק טיפול טבעי לחלוטין ללא כאבים וללא תופעות לוואי. המכשיר קיים ב-2 גרסאות: הריג’ן קלאסיק והריג’ן פרמיום.
הריג’ן קלאסיק פועל על עקרון של פעולות משולבות, מכנית, ביוכימית וחשמלית, ובמכשיר הריג’ן פרמיום ישנה פעולה רביעית – אופטית – באמצעות לייזר רך.
הטיפול בעזרת מכשיר הריג’ן הוא פשוט מאוד, כ-10 דקות ביום, ואפשר לבצע אותו מכל מקום בנוחות. הטיפול מסייע בזירוז צמיחת השיער על ידי הפעלה מחדש של תהליכים המתרחשים באופן טבעי בגופנו. הטיפול בעזרת הריג’ן יכול לספק את הדחיפה הנוספת הרצויה לאחר השתלת שיער על מנת להבטיח את הצלחת התהליך עם הסיכויים הטובים ביותר. טיפול משלים באמצעות הריג’ן עוזר לשקם את זקיק השיער לאחר השתלה, ורצוי, אם ניתן, להתחיל בטיפול עם המכשיר עוד הרבה לפני ההשתלה (כחצי שנה) כך ש”הקרקע” להשתלה תהיה בריאה יותר ומוכנה יותר לקראת ההליך. בכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא המשתיל לגבי שימוש במכשיר הריג’ן כהשלמה להליך ההשתלה.

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content