טיפול בהתקרחות ושיער דליל » התקרחות – גברים » סיבות להתקרחות גברית ואיך אפשר לעצור אותה

לשיחה עם צוות היועצים:

סיבות להתקרחות גברית ואיך אפשר לעצור אותה

כנראה שמאז ומתמיד ההתקרחות ליוותה את אוכלוסיית הגברים. בעשורים האחרונים עם התפתחות הרשתות החברתיות והפיכת המצלמה למכשיר שנמצא אצל מרבית האוכלוסייה בכיס, הנראות של הגברים עלתה ברמת החשיבות והטיפול בהתקרחות ומניעתה לנושא שמעסיק את רוב הגברים בצורה נרחבת יותר מבעבר. החיפוש אחר היופי והאסתטיקה כבר מזמן אינו רק נחלת הנשים, והרצון של גברים כיום המעוניינים לשמר את המראה החיצוני הצעיר ואת השיער הנלווה לכך הינו חלק חשוב ביותר מהעניין. כיום קיימים פתרונות וטיפולים שונים בעלי סיכויי הצלחה טובים בהרבה מפתרונות העבר. אין זה אומר שלאורך ההיסטוריה לא הייתה לגברים חשיבות לשמירה על שיער בריא ויפה ואף ניסיונות אין ספור לטפל ולהחזיר את השיער לקדמותו, אבל הייתה לכך חשיבות חברתית פחותה לעומת ימינו. אגב, ישנן עדויות רבות לכך שהחיפוש אחר טיפול להתקרחות תמיד העסיק את האנושות. לדוגמה היפוקרטס, אבי הרפואה  המודרנית,  חיפש לאורך מרבית חייו טיפול נגד ההתקרחות שלו. כמו כן גם במהלך שנות המהפכה התעשייתית, העיסוק בהתקרחות גבר. בזמנים אלה, הרפואה לא ממש הייתה עסוקה במציאת פתרון מאחר והדבר נחשב כשולי והיו בעיות חמורות יותר שדרשו טיפול, אך הציבור היה צמא לפתרונות וזה אפשר את התפתחות פתרונות ה”קסם” והאלתורים, תרופות ושיקויי “פלא” כאלה ואחרים שכמובן לא הועילו כלל. למזלנו המצב כיום שונה וכבר קיימים פתרונות מוכחים, ועל כך בהמשך.

התקרחות על רקע גנטי

התקרחות על רקע גנטי או שמה הלועזי Androgenetic Alopecia – AGA, היא הגורם המרכזי והעיקרי של ההתקרחות הגברית. התקרחות מסוג זה נובעת משינויים הורמונליים המתרחשים עם הגיל (לעיתים כבר בגילאי ההתבגרות המאוחרים). דהידרוטסטוסטרון (DHT) אשר נוצר מההורמון הגברי טסטוסטרון על ידי התערבות של אנזים בשם 5 אלפא רדוקטאז, גורם לקיצור משמעותי של מחזורי צמיחת שיער, ובכך מופר האיזון העדין בין תקופות צמיחת השיער, הרגיעה, הנשירה והצמיחה מחדש, מה שבפועל גורם להתקרחות. 
לרוב ההתקרחות על רקע גנטי אצל גברים מאופיינת במחסור גדל והולך של שיער באזור המצח והמפרצים וכן בקדקוד. 

התקרחות בעקבות תזונה לקויה

תזונה לקויה יכולה לגרום למחסור בוויטמינים ומינרלים הנחוצים מאוד לצמיחת שיער בריא. אם לא זוהה חוסר במרכיב תזונתי שפוגע בשיער באופן ישיר, כנראה שהסיבה היא אחרת. באופן כללי – תזונה לא בריאה (מזון עשיר בשומנים רוויים וסוכרים מעובדים לדוגמא) ולא מאוזנת משפיעה בצורה ברורה על בריאות האדם ולכן גם על בריאות השיער הגברי. 

התקרחות בעקבות תרופות וטיפולים שונים

ישנן תרופות מסוימות שהרכבן הכימי ומנגנוני הפעילות שלהם בגוף יכולים לפגוע במחזור צמיחת השיער. לדוגמה תרופות כימותרפיות ידועות כגורם לנשירת שיער. תרופות נוספות שעלולות לגרום לנשירת שיער הן: תרופות אנטי דיכאוניות, תרופות נגד אפילפסיה, תרופות לטיפול בפצעי בגרות (אקנה), תרופות לטיפול ביתר לחץ דם,  תרופות לדילול דם ועוד. אם ידוע על כך שהתרופה היא זו שגרמה להתקרחות תוכלו לראות בחלק מהמקרים שעם סיום הטיפול בתרופה, לאורך הזמן, השיער יחזור לצמוח כבעבר.

התקרחות הנובעת ממחלות שונות

מחלות שונות יכולות לגרום להתקרחות הדרגתית או פתאומית. למשל, מצבי לחץ קיצוניים או בעיות נפשיות חריפות יכולים לגרום לנשירת שיער פתאומית. בין המחלות שיכולות לגרום לנשירת שיער ניתן למנות הפרעות בתפקוד בלוטת התריס, זאבת, סכרת, אנמיה, פטרת בעור הקרקפת, מחלות המלוות בחום גבוה, דלקת ריאות, מחלות אוטואימוניות שונות ועוד. לרוב לאחר החלמה מהמחלה, השיער יחזור לקדמותו. 

תרופות ותכשירים לעצירת התקרחות

התרופה המוכרת ביותר וגם האפקטיבית ביותר היא ממשפחת הפינסטיריד אשר מעכבת את האנזים  5 אלפא רדוקטאז. תרופה זו זוכה להצלחה וניתנת בהוראת רופא בלבד. לתרופה זו, כמו לכל תרופה אחרת, ישנן תופעות לוואי לא פשוטות כמו ירידה בחשק המיני, איכות זרע ירודה, קושי להגיע לזקפה, גושים ברקמת החזה, קשיים בנשימה ובבליעה ועוד. לכן חשוב להתייעץ עם רופא ולשקול האם כדאי לטפל בעזרת התרופה למרות אחוזי ההצלחה שהיא מציעה. לחצו כאן למידע נוסף על התרופה
מבחינת תכשירים לשימוש חיצוני, אלו המבוססים על החומר הפעיל מינוקסידיל הם בעלי יעילות בינונית עד טובה, ואצל חלק מהמשתמשים הם יעילים יותר ואצל חלקם פחות, בנוסף יש לציין כי בעלון השימוש של התכשיר כתוב כי לאחר הפסקת השימוש בתכשיר, קרוב לוודאי שהשיער שצמח ינשור לאורך זמן. ניתן לרכוש את התכשיר בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא, אך מומלץ להתייעץ עם רופא לפני שמחליטים על טיפול בעזרת התכשיר. כמו כן, הטיפול בעזרת תכשיר זה מצריך מריחה על האזורים המתקרחים בשיער פעמיים ביום, החומר מעט דביק ואסור לחפוף את הראש לאחר הטיפול (יום יומי). גם כאן נכנסים שיקולים רבים לשימוש, הנוגעים לחיי היום-יום שלנו. לחצו כאן למידע נוסף על התכשיר

מכשיר ביתי למניעת התקרחות

לפני שאתם שוקלים טיפולים שיכולים לערער את שגרת יומכם עם תופעות לוואי שונות, כמו טיפולים תרופתיים, או מריחת תכשירים על הראש, כדאי לשקול את האפשרות הטבעית, הקלה, ללא כל תופעות לוואי, ללא כאבים, הזרקות או ניתוחים. מכשיר הריג’ן פותח במיוחד לטיפול בהתקרחות ופועל על עקרונות טבעיים ובטוחים. המכשיר מסייע בזירוז ותגבור התהליכים הפיזיולוגיים האחראים לצמיחת שיער בריא. קיימים שני סוגי מכשירים, הריג’ן קלאסיק והריג’ן פרמיום המציעים את הפעולות הבאות:
 

תכונות

מכשיר הריג’ן קלאסיק

מכשיר הריג’ן פרמיום

פעולה ביוכימית: החדרת אבץ ונחושת לקרקפת. אבץ ונחושת, הידועים כ”אנטי אנדרוגן” מוחדרים לעור הקרקפת באמצעות זרם חשמלי עדין ובלתי מורגש אשר עוזר לנטרול וטיפול ממוקד בגורמים הראשיים להתקרחות.

כן

כן

פעולה חשמלית: גירוי הקרקפת. זרמים עדינים ומשתנים מפעילים את מנגנוני הריפוי העצמי בגופנו ואלו נכנסים לפעולה. זרימת הדם לשורשי השיער משתפרת, עור הקרקפת מתעבה ומתגמש, זקיקי שיער רדומים מתעוררים ומצמיחים שיער מחדש ואיכות השיער משתפרת.

כן

כן

פעולה מכאנית: עיסוי הקרקפת. מנוע רטט עדין מניע את הדסקיות מעלה, מטה ולצדדים ושיניים עדינות על הדסקיות מגרות את עור הקרקפת. פעולה זו מגבירה את זרימת הדם לשורשי השיער, עוזרת לפינוי רעלנים מואץ, זקיקי השיער מוזנים, השורש מתעבה ומצמיח שיער עבה ובריא יותר מבעבר.

כן

כן

פעולה אופטית: קרן לייזר רך (LLLT) מזרז את חלוקת התאים ומסייעת בשפעול של זקיקי שיער בקצב מזורז.

לא

כן

 
טיפול זה הוא בעל אחוזי הצלחה גבוהים מאוד והמכשיר נמכר עם הבטחת תוצאה הניתנת למדידה וכימות.
לפני שרוכשים את המכשיר, מתבצעת בדיקה במהלכה נבדק הפוטנציאל שלכם לזכות לשיפור בעזרת הטיפול במכשיר. אם ימצא כי המכשיר לא ייתן לכם שיפור מספק, הוא לא יוצע לכם לרכישה. במידה וכן תמצאו מתאימים, תוכלו לרכוש את המכשיר, ואז תתבצע בדיקה נוספת בעזרת מכשיר טריקוסקן על מנת לתעד את מצב השיער שלכם לפני תחילת הטיפול, כך שניתן יהיה לבצע השוואה מדויקת לאחר תקופת הטיפול הראשונית. 
הטיפול הוא פשוט וקל: כ-10 דקות של העברת המכשיר על גבי הקרקפת שלכם בכל יום הוא כל מה שנדרש. ניתן לבצע את הטיפול ביד אחת, תוך כדי ביצוע פעולות אחרות, כגון קריאת ספר, צפייה בטלוויזיה ועוד. המכשיר קל משקל ונאחז בקלות ביד אחת.
משך הטיפול הראשוני והבטחת השיפור תלויה בסוג המכשיר שרכשתם:
כאמור עם סיום תקופת הטיפול הראשונית תתבצע בדיקה נוספת להשוואה המצב הנוכחי לעומת מה שהיה לפני תחילת הטיפול. מדוע? קודם כל כדי שתוכלו לדעת מעבר לכל ספק שאכן חל שיפור, אבל גם כי במידה והשיפור המובטח לא יתרחש ולא תרצו להמשיך בטיפול, פשוט תוכלו להחזיר את המכשיר (כאשר הוא במצב תקין וכל חלקיו קיימים ופועלים) ולקבל את כספכם בחזרה. חברת דימדיקו בטוחה מאוד ביכולת מכשיר ההריג’ן לחולל שיפור ניכר במצב השיער שלכם והיא היחידה המציעה הבטחה שכזו. 
בואו לפגוש את מומחי השיער של דימדיקו ולבדוק אם גם לכם מכשיר ההריג’ן יכול לסייע בהצמחת שיער. 

עוד בנושא התקרחות - גברים

Skip to content